26 September, 2013

BINGKISAN HATIKU





Bukan maksud amarah-ku menggelapkan mata hati-ku….
Aku memang bukan KHADIJAH apalagi AISYAH….
Aku memang bukan wanita luar biasa….
Aku memang jauh dari kata SEMPURNA….
Tapi aku pantang menyerah….iZinkan aku menjadi wanita solehah di jiwa….

Engkau Pelengkap jiwa raga-ku,

Maafkan aku yang terkadang lupa  akan kewajiban-ku…
Maafkan aku yang terkadang sombong akan kelebihan-ku…
Maafkan aku yang terkadang ego  seolah2  boleh hdup  tanpa-mu…
Maafkan aku, suamiku….maafkan aku….. aku sujud maaf, pada-mu 
Benar kata-mu……
Kamu adalah nahkoda bagi-ku…
Kamu adalah penunjuk arah hidup-ku…
Kamu adalah pemimpin solat-ku….
Kamu adalah titian (jambatan) taqwa-ku  menggapai  SYURGA ILLAHI…..dan,
Aku adalah kain putih yang akan engkau sulam  dan bentuk dengan didik-mu….
Aku adalah emas berlian yang akan kau suci-kan karatnya….
Aku adalah tanggungjawab-mu 

Wahai suamiku 

Mari kita seberangi luasnya ” lautan kehidupan”  bersama-sama….)
Mari kita jalani “rintangan hidup”  ini bersama-sama….
Mari kita selami makna “jatuh bangun” berumahtangga ini bersama-sama….
Mari kita hadapi “dugaan  hidup ” yang ALLAH hadiah-kan buat kita berdua…